Hoge verwachtingen bij The Phone House



Laatst vroeg iemand mij of ik afgelopen zaterdag mee wilde gaan om een nieuwe telefoon te kopen. Uiteraard ging ik graag mee en zo liepen wij samen op zaterdagmiddag door de winkelstraten in Rijssen.

We lopen door de winkelstraat op zoek naar een telefoonwinkel. Na een tijdje zien we al het uithangbord van The Phone House. Terwijl we dichter naar de winkel toe lopen, valt mijn oog op een blaadje wat op het raam hangt. "Winkel service score: 9,4" Wauw, dat belooft wat! Een telefoon uitzoeken, kan tenslotte soms best een lastig iets zijn en zeker als je er minder in verdiept bent, dus hartstikke fijn dat hier goed personeel is!

In de winkel zien we drie verkopers staan en nog twee andere klanten. We lopen naar binnen zonder dat iemand ons begroet. We besluiten om het assortiment te bekijken en op een gegeven moment vragen we zelf er een verkoper bij om ons te helpen. Alhoewel, we dachten dat het een verkoper was. Ik heb het idee dat we tegenwoordig steeds vaker iemand zien die de winkelkaartjes voorleest waar de standaard informatie op staat in plaats van iemand die met passie over zijn producten vertelt. Kom jij ook al vaker dit soort verkopers tegen?

Het lukt ons om een telefoon uit te zoeken en nadat de betaling aan de kassa is gedaan, krijgen we het tasje met de telefoon overhandigd. Meestal verwacht je dat de verkoper je dan een prettige dag wenst, hoopt dat je telefoon goed zal bevallen of zorgt er in ieder geval voor dat je met een extra fijn gevoel de winkel uit gaat. Tenslotte heb je net weer een smak geld afgestaan en krijg je graag bevestiging dat je het juiste het gekocht. In plaats daarvan vertelt de verkoper dat wij een email ontvangen en dat wij daarin hem en de winkel kunnen beoordelen. Hij vertelt dat ze nu een 9,4 hebben en dat hij hoopt op een hoger cijfer van ons.

Was het niet subtieler om tijdens het afrekenen al te vertellen dat er een email gestuurd zal worden waarmee beoordeeld kan worden? Desalniettemin zou ik wel terug komen bij The Phone House, mede ook doordat ik benieuwd ben wat de winkel score dan zal zijn en of er standaard elke maand de score op de ruit hangt. Er moet vast wel eens een maand zijn dat er een onvoldoende wordt gehaald. Zal de score dan ook nog op de ruit hangen? Hoe zijn jouw ervaringen in telefoonwinkels? Je kunt hieronder jouw reactie achter laten.

0 reacties :

Een reactie posten