Een pluim voor de 'Breda Pluim'

Door het hele land verschijnen langzamerhand steeds meer initiatieven om ondernemers te motiveren meer te doen aan gastvrijheid. Dat noem ik goed nieuws. Een goed voorbeeld hiervan is Breda, waar ze het doel hebben om ondernemend Breda te stimuleren de bezoekers van de stad, terrassen en winkels gastvrijer te ontvangen. Dit initiatief noemen ze de 'Breda Pluim' wat een prijs is voor de meest gastvrije onderneming in Breda.

Er is inmiddels zelfs een heuse onafhankelijke Pluim-commissie opgericht waarbij een anonieme deskundige op bezoek gaat bij winkels, horeca en andere instanties in de Bredase binnenstad. Elke week wordt op BredaVandaag de wekelijkse bevindingen van de Mystery Guest geplaatst en in het voorjaar van 2016 volgen de verkiezingen en een gala waarbij de meest gastvrije ondernemer zal worden gekozen.

Als gastvrijheidsblogger, vraag ik mij meteen wel af wie er in die commissie zitten en wie deze deskundige mensen zijn op het gebied van gastvrijheid. De verslagen van de Mystery Guest gaan veel over de inrichting van de winkel en zouden zich wel wat meer mogen op de gastvrijheid van de mensen in de winkel of horecazaak. Toch is het wel leuk om eens te lezen, aangezien je wel erdoor het idee krijgt dat je echt zelf in de winkel aanwezig bent wanneer je het leest. Je pakt volledig de beleving mee zoals de Mystery Guests deze heeft ervaren.

Ben je inmiddels benieuwd hoe zo'n verslag van de Myestery Guest er uit ziet? Ik heb drie verschillende zaken uitgezocht die ik graag met jou deel. Klik op de foto's hieronder voor het verslag.

KoffieTenTje


Groentewinkel Wout & Co


De Vrije Boekhandel


Wat vind jij van deze initiatieven? Draait het hier werkelijk om het verbeteren van de gastvrijheid of is het toch meer een verkapte promotieactie voor de ondernemers? Onderaan deze pagina kun jij jouw reactie hierover achterlaten, want ik hoor graag jouw mening hierover.

0 reacties :

Een reactie posten